18 Aralık 2018 Salı

FA Hastalarına Naçiz Tavsiyelerim


FA Hastalarına Naçiz Tavsiyelerim

 

Şimdi 45 yaşında tecrübeli bir FA Hastası olarak FA Hastalarına naçiz tavsiyelerim olacak. Aslında tüm okuyucular bu tavsiyeleri kendileri için de uygulayabilirler.

 

Merhaba Friedreich Ataksisi Hastası kaderdaşlarım,

 

-Şeker en tatlı zehirdir. FA şeker hastalığını tetikler, şekerden uzak durun. (Bilmediğim için yıllarca hergün çikolata yerdim ve 38 yaşında Şeker komasına girdim, yirmi gün yoğun bakımda yattım, hala her gece babam insulin iğnesi yapıyor, koma günlerini ilerde anlatacağım.)

 

Friedreich Ataksisi hastalarının hücreleinde bir protein olarak adlandırılan FRATAKSİN eksiktir. Ne yazık ki bu eksiklik, ek besin ya da yiyecek ile tamamlanan bir protein değildir. Frataksin, mitokondri denilen hücrenin enerji üretim bölümünde çalışır. Yeterli enerji üretemediği için vücut hücrelerine hasar verir, HASAR sinir, kas ve kalp hücrelerinde, zaman içinde birikir. BUNUN İÇİN FA'lı Bireyler de SÜREKLİ yorgunluk vardır.

 

Sürekli yorgunum ve açım. nedeni buymuş.

 

­-Eğer her yemekte bir miktar protein alırsanız açlık sönecektir. Peynir, yumurta, mantar, tavuk, köfte, balık, vs...

 

-Arada fındık, badem, ceviz gibi kuruyemiş yiyin, proteindir. Yemeğe kadar tok tutacaktır.

 

-FA hastalığı şeker hastalığını tetiklediği için hayatınızdan tatlı ve ŞEKERİ çıkartın, pirinç pilavı yerine bulgur pilavı, maydanoz, limon, sarımsak bol bol yiyin.

 

-Çayı şekersiz içmeye alışın. Kısa zamanda alışılıyor. Ben şimdi çaya bir damla şeker atsanız midem bulanır.

 

-FA'da mide bulantısı ve böğürme olur, bunun için şekersiz çay içerken LEBLEBİ ile için.

 

-Ekmek şekerdir, hayatınızdan ekmeği çıkartın. Annem kıymayı yufka ekmeğine dürüm yapıyor. Hem protein, hem tadı nefis, hem köy yufkası şeker değildir.

 

-Annem hergün bir kase ev yoğurduna LİMON sıkıp yediriyor. Şekerim için doktor tavsiyesi, şekerim normal gidiyor.

 

-Erken yatın, gece uykusuz kalmayın, hücreler gece yenilenir, hem de uyku tam alınırsa yorgunluk bir nebze azalır.

 

-Kan tahlili yaptırın. Kandaki B12 vitamini genelde eksiktir. Takviye için doktorunuz B12 için Dodex iğnesi yazsın.

 

-FA hastası evlenmemelidir. Erkek hastanın belden aşağısı hastalık ilerledikçe çalışmayacağı için cinsel güç yok olur. Biz bakıma muhtacız fakat bakımına söz verilen bayan FA hastası evlenebilir.

 

-Biliyorsunuz FA sürekli yorgunluk verir. Hepimiz hergün dinlenme yerine yorgun uyanıyoruz. Ben bu yorgunluğu fırsata çevirdim. Şubat 2018’de Egemen Yayınlarından çıkan “Tüm Hastalara Deva Kitabı” isimli kitabımızda yer alan yirmibeş devadan ikincisinde anlatıldı. Bu devayı okuyunca bazı hastaların bir dakika hastalığı birer saat ibadet hükmüne geçer, diyor, onlar biziz sanırım. Çünkü bu yorgunluğa sabrediyoruz, ben fırsata çevirdim dediğim bu yorgunlukla beraber NAMAZLARIMI aksatmıyorum. Allah’ın merhameti sonsuzdur. Bu yorgunlukla kıldığım namazlarımın belki bir rekatı, bin rekat hükmündedir inşallah.

 

-Hiçbir zaman iyileşme umudunuzu kaybetmeyin. Umutsuzluk haramdır. Aksine Efendimizin SAV hadislerinden biliyoruzki, güzel günlerin geleceğini umut etmek, hep ümitli olmak çok sevaptır.

 

-Hem 2019’da uzun yıllar süren bir milyon kişinin genleri alınarak yapılan kapsamlı gen araştırmalarının sonucu açıklanacak. FA hastalığımıza sebep olan gen bozukluğunun nedeni de ortaya çıkabilir ve dolayısıyla tedavi geliştirilebilir İNŞALLAH. Hep umutlu olalım.

 

Peki ben hastalığım ilerleyince üstelik bu yorgunlukla çalışmaya nasıl dayandım. Ben 2001’den beri her sabah ısırgan otundan yapılma bir karışım yiyordum. Şeker hastası olunca 2011’de bıraktık.

 

Babam her ay aktardan malzemeleri alarak kendisi hazırlıyordu. Bu hastalığımla ilgili bir nöroloji doktoru tavsiye etmişti. Sanırım o sebeple hastalık yavaş ilerledi...

 

Yani aslında Allah’ın  bu hastalıkla çalışabilmem için nasip ettiği bir sebepti bu macun…

 

Friedreich Ataksisi hastalarına tavsiyemdir. Bu bana hergün enerji verdi. Yapımı şöyle:

 

- ısırgan tohumu (öğüttürülmüş )

- çörek otu (öğüttürülmüş )

- ve süzme halis bal...

 

Macun kıvamında karıştırılıp haftalık yetecek şekilde hazırlanır.

 

Babam her gece beni sabah namazına uyandırınca, aç karnına bir çay kaşığı yedirip su içirir.

Ama 2011’deki şeker komasından çıkıp iyileşince, bıraktık.

 

-FA kalp hastalıklarına yol açar ama iki sebeple bende oluşmadı. Birincisi bu ısırgan macunu, ikincisi ben elmayı hep çekirdeği ile yerdim. Uzmanlar elma çekirdeği yemenin kalbe faydalı olduğunu söylüyorlar.

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder